Мақала туралы ақпарат
Мақаланың жарияланған күні
2020-06-30
Мақала беті
27-34
Бөлім
Өнер және гуманитарлық ғылымдар
Лицензия
Аңдатпа
Мақалада музыкалық оқу орындарындағы фортепиано орындаушыларына кәсіби білім беру барысында И.С.Бахтың клавирге арналған шығармаларын игерудің жеке аспектілері қарастырылған. Сондай-ақ, композитор шағармаларын орындаудағы қалыпқа айналған романтикалық әсерлерден арылып, оларға үйлесімді стиль аясында интерпритация жасау мәселелерін шешу мүмкіндіктері көрсетілген.
Бах шығармашылығы мен өмірі жайлы келтірілген тарихи және биографиялық мәліметтер байырғы клавиштік музыкалық аспаптар – клавикорд, клавесин мен алғашқы ұрмалы клавирлердің құрылым және дыбыстау ерекшеліктерінің сипаттамалары композитор шығармалын игеруге байланысты пайым ұсынысымыздың негізі болмақ.
Ежелгі музыкалық аспаптардың құрылымы, техникалық және дыбыстық мүмкіндіктерін ескере отырып, оларға сәйкес зерттеліп отырған шығармаларын архитектоникасын анықтау, олардың динамикалық дамуын құрастыру басты ұстаным болып табылады. Мақалада органды қысқаша сипаттау және оның дыбысы қалыптасуының басты жолдарын негізге ала отырып, барокко дәуірінің клавишті аспаптарының ортақ ерекшеліктері мен айырмашылықтарын сараптау қарастырылған. Көп дыбысты клавир фактурасында шекті аспаптар қияғының қозғаласы мен ауыспалы серпілістеріне сәйкес артикуляция тәсілдерін табу әдісі ұсынылмақ. Осы аталған методикалық жүйеде көне және қазіргі музыкалық аспаптар арасындағы айырмашылықтарға тиісті мән берілген.
Тірек сөздер
клавесин
ұрмалы клавир
орган
рояль
виола
виола да гамба
клавикорд
Дереккөздер тізімі және References
Алексеев А. История фортепианного искусства, части 1 и 2, «Музыка», Москва 1988 г.;
Документы жизни и деятельности Иоганна Себастиана Баха, сост. Шульце Х-Й, «Музыка», Москва 1980 г.;
Калинина Н. Клавирная музыка Баха в фортепианном классе, «Музыка», Ленинград 1988 г.;
Ливанова Т. История западноевропейской музыки до 1789 года, книга первая «От Античности к XVIII веку, «Музыка», Москва 1986 г.;
Ливанова Т. История западноевропейской музыки до 1789 года, том второй «XVIII век», «Музыка», Москва 1982 г.;
Несипбаев А. Цикл лекций о строении органа, рукопись, 2020 г.;
Нурланова Г. Некоторые аспекты работы над полифонией И.С.Баха, ст. в сб. Проблемы интерпретации и фортепианного исполнительства, Алматы 2010 г.;
Швейцер А. Иоганн Себастьян Бах, Классика-XXI, Москва 2004 г.;
Bach Werke Verzeichnis, Breitkopf7&Hӓrtel, Wiesbaden-Leipzig-Paris, 1998 г.
Alekseev A. Istoriya fortepiannogo iskusstva, chasti 1 i 2, «Muzyka», Moskva 1988.
Dokumenty zhizni i deyatel'nosti Ioganna Sebastiana Baha, sost. Shul'ce H-J, «Muzyka», Moskva 1980.
Kalinina N. Klavirnaya muzyka Baha v fortepiannom klasse, «Muzyka», Leningrad 1988.
Livanova T. Istoriya zapadnoevropejskoj muzyki do 1789 goda, kniga pervaya «Ot Antichnosti k XVIII veku, «Muzyka», Moskva 1986.
Livanova T. Istoriya zapadnoevropejskoj muzyki do 1789 goda, tom vtoroj «XVIII vek», «Muzyka», Moskva 1982.
Nesipbaev A. Cikl lekcij o stroenii organa, rukopis', 2020.
Nurlanova G. Nekotorye aspekty raboty nad polifoniej I.S.Baha, st. v sb. Problemy interpretacii i fortepiannogo ispolnitel'stva, Almaty 2010.
Shvejcer A. Iogann Sebast'yan Bah, Klassika-XXI, Moskva 2004.
Bach Werke Verzeichnis, Breitkopf7&Hӓrtel, Wiesbaden-Leipzig-Paris, 1998 .