Полифониялық циклдер (жанрдың генезисін қарау тәжірибесі сакральды-кеңістіктік талдау тұрғысынан)

Көріністер: 14

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу Russian

Авторлар

Бахтияр Аманжол

PhD, музыкатану мен композиция кафедрасының профессоры

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2020-06-30

Мақала беті

15-26

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Мақала музыканы тіл білімі және қасиетті-кеңістіктік сарапатама ұстанымы тұрғысынан қарастырады. Бұған дейінгі ғылыми жұмыстарда қазақ ұлттық салттары, тәңіршілдік суперэтностың тембрлік эстетикасы, музыка тіліндегі тәнділік және тәнсіздік, ХХ ғасырдағы және біздің уақытымыздағы тембрлік эстетиканың даму үрдісі қарастырылды. Полифониялық циклдың жанр генезисін зерделеуде еуропа мәдениетінің даму барысының үлкен тарихи толқындық көлемін айшықтайды. Бұл осы жанрдың тамырларының еуропа суперэтносының негізіне бойлауымен байланысты. Зерттеу Л.Н.Гумилевтің этногенез теориясымен және Б.А.Ибраевтың этникалық ми теориясымен ұштасады.

Кілтті сөздер

музыка тілі
музыкалық лингвистика
этногенез
полифоникалық цикл
хорал
лад гравитация
әлемнің дүниетанымдық бейнесі

Дереккөздер тізімі және References

Аманжол Б. Музыка как язык сознания // ст. в журнале «Вестник» КНК им. Курмангазы, №2 (3), 19.06.2014 г., с.15-27.

Мандельштам О. Разговор о Данте. М,:Augsburg, 2004. - 34 с.

Генис А.А. Вавилонская башня. Независимая газета. 1997 г. https://www.ozon.ru/context/detail/id/7014454/

Швейцер А. Иоганн Себастьян Бах, Москва, «Классика-XXI», 2011, 816 с.

Курт Э. Романтическая гармония и кризис в Тристане Вагнера. Пер.с нем. Г.Балтер – Москва: «Музыка», 1975 г., 529 с. 6. Виткина Л.В. «Полифонические циклы» https://ludustonalis.jimdofree.com/полифония/полифонические-циклы/

Тер-Оганезова «Ludus tonalis» Основные особенности формообразования. / Пауль Хиндемит. Статьи, исследования, материалы. Москва, «Советский композитор», 1971 г., с.83-94. 8. Холопов Ю.Н. Проблема основного тона аккорда в теоретической концепции Хиндемита. В кн.: «Музыка и современность», вып. 1. М., 1962, с. 337. 9. Сенкибеков Д. Об одном принципе вертикали в музыке XX века. – Вестник АН КазССР, 1980, № 9. 10. Храмов Ю.А. Бом Дэвид Джозеф // Физики: Биографический справочник / Под ред. А.И. Ахиезера. — Изд. 2-е, испр. и дополн. — М.: Наука, 1983. — С. 39. — 400 с.

Прибрам К. Языки мозга, Москва, «Прогресс», 1975 г., 464 с.

Середа В.П. Из истории «новой модальности» в европейской музыке. http://valentin-sereda.ru/Portals/0/pdf/iz_istorii_novoy_modalnosti.pdf

Должанский А.Н., 24 прелюдии и фуги Д.Шостаковича. «Советский композитор», Ленинград, 1970 г., 258 с.

Юнг К.Г. Концепция коллективного бессознательного // Юнг, К. Г., фон Франц М.-Л., Хендерсон Дж.Л. и др. Человек и его символы / Под общ. Ред. С.Н.Сидоренко. – Мю: Серебряные нити, 1997. – С. 337-346

Кассирер Э., Философия символических форм. Том 2. Мифологическое мышление. М.; СПб.: Университетская книга, 2001, 280 с. (Книга света)

Пропп В.Я. Исторические корни волшебной сказки. / Лабиринт, 2000, Москва, с.52.

Гумилев Л.Н., Этногенез и биосфера Земли / СПб., «Кристал», 2001 г.

Ибраев Б.А. Этногенез и развитие архитектуры на ранних стадиях / «2-ая Международная конференция стран-членов СЭВ по основным проблемам бионики. БИОНИКА-78» / Л., «Наука», 1978, с.150-161.

Венчакова С.В., Творчество Р.К.Щедрина: эволюция, жанровые и звуковые эксперименты. VI том учебного курса «Отечественная музыкальная культура ХХ – первой четверти ХХI века» / С.В.Венчакова – «Издателькие решения», 2018 г.

Микешина Л.А., Эклектика и синкретизм. Epistemology and Philosophy of Science 38 (4):27-43 (2013)

«София Асгатовна Губайдулина: О Музыке» / http://www.sinergia-lib.ru/index.php?section_id=2002&id=3228&view=print

Аманжол Б.Т., Тембр как отражение мировоззренческих представлений (некоторые тенденции в современной тембровой эстетике) // Воспросы инструментоведения. Вып. 11: сборник статей и материалов XI Международного инструментоведческого конгресса «Благодатовские чтения» (СПб., 23-25 октября, 2017 г.) / РИИИ, [Отв.ред. И.В.Мациевский, ред.-сост. О.В.Колганова]. – СПб,, 2017. – с.89-99.

Аманжол Б.Т. “Musical Traditions of Tengrianism”, Journal of Literature and Art Studies, (USA), Vol.4, Numb.1, January 2014, p. 46-54. http://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/550f98c86e01a.pdf

Amanzhol B. Muzyka kak yazyk soznaniya // st. v zhurnale «Vestnik» KNK im. Kurmangazy, №2 (3), 19.06.2014 g., pp.15-27.

Mandel'shtam O. Razgovor o Dante. M,:Augsburg, 2004. - 34 p.

Genis A.A. Vavilonskaya bashnya. Nezavisimaya gazeta. 1997 g. https://www.ozon.ru/context/detail/id/7014454/

Shvejcer A. Iogann Sebast'yan Bah, Moskva, «Klassika-XXI», 2011, 816 p.

Kurt E. Romanticheskaya garmoniya i krizis v Tristane Vagnera. Per.s nem. G.Balter – Moskva: «Muzyka», 1975 g., 529 p.

Vitkina L.V. «Polifonicheskie cikly»

https://ludustonalis.jimdofree.com/polifoniya/polifonicheskie-cikly/

Ter-Oganezova «Ludus tonalis» Osnovnye osobennosti formoobrazovaniya. / Paul' Hindemit. Stat'i, issledovaniya, materialy. Moskva, «Sovetskij kompozitor», 1971 g., pp.83-94.

Holopov Yu.N. Problema osnovnogo tona akkorda v teoreti¬cheskoj koncepcii Hindemita. V kn.: «Muzyka i sovremennost'», vyp. 1. M., 1962, pp. 337.

Senkibekov D. Ob odnom principe vertikali v muzyke XX veka. – Vestnik AN KazSSR, 1980, № 9.

1Hramov Yu.A. Bom Devid Dzhozef // Fiziki: Biograficheskij spravochnik / Pod red. A.I. Ahiezera. — Izd. 2-e, ispr. i dopoln. — M.: Nauka, 1983. — pp. 39. — 400 p.

Pribram K. Yazyki mozga, Moskva, «Progress», 1975 g., 464 p.

Sereda V.P. Iz istorii «novoj modal'nosti» v evropejskoj muzyke. http://valentin-sereda.ru/Portals/0/pdf/iz_istorii_novoy_modalnosti.pdf

Dolzhanskij A.N., 24 prelyudii i fugi D.Shostakovicha. «Sovetskij kompozitor», Leningrad, 1970 g., 258 p.

Yung K.G. Koncepciya kollektivnogo bessoznatel'nogo // Yung, K. G., fon Franc M.-L., Henderson Dzh.L. i dr. Chelovek i ego simvoly / Pod obshch. Red. S.N.Sidorenko. – Myu: Serebryanye niti, 1997. – pp. 337-346

Kassirer E., Filosofiya simvolicheskih form. Tom 2. Mifologicheskoe myshlenie. M.; SPb.: Universitetskaya kniga, 2001, 280 p. (Kniga sveta)

Propp V.Ya. Istoricheskie korni volshebnoj skazki. / Labirint, 2000, Moskva, p.52.

Gumilev L.N., Etnogenez i biosfera Zemli / SPb., «Kristal», 2001 g.

Ibraev B.A. Etnogenez i razvitie arhitektury na rannih stadiyah / «2-aya Mezhdunarodnaya konferenciya stran-chlenov SEV po osnovnym problemam bioniki. BIONIKA-78» / L., «Nauka», 1978, pp.150-161.

Venchakova S.V., Tvorchestvo R.K.Shchedrina: evolyuciya, zhanrovye i zvukovye eksperimenty. VI tom uchebnogo kursa «Otechestvennaya muzykal'naya kul'tura HH – pervoj chetverti HHI veka» / S.V.Venchakova – «Izdatel'kie resheniya», 2018 g.

Mikeshina L.A., Eklektika i sinkretizm. Epistemology and Philosophy of Science 38 (4):27-43 (2013)

«Sofiya Asgatovna Gubajdulina: O Muzyke» / http://www.sinergia-lib.ru/index.php?section_id=2002&id=3228&view=print

Amanzhol B.T., Tembr kak otrazhenie mirovozzrencheskih predstavlenij (nekotorye tendencii v sovremennoj tembrovoj estetike) // Vosprosy instrumentovedeniya. Vyp. 11: sbornik statej i materialov XI Mezhdunarodnogo instrumentovedcheskogo kongressa «Blagodatovskie chteniya» (SPb., 23-25 oktyabrya, 2017 g.) / RIII, [Otv.red. I.V.Macievskij, red.-sost. O.V.Kolganova]. – SPb,, 2017. – pp.89-99.

Amanzhol B.T. “Musical Traditions of Tengrianism”, Journal of Literature and Art Studies, (USA), Vol.4, Numb.1, January 2014, pp. 46-54. http://www.davidpublisher.org/Public/uploads/Contribute/550f98c86e01a.pdf