Сергей Танеевтің шығармашылығындағы «Иоанн Дамаскин» кантатасының мысалындағы рухани бастауы

Көріністер: 21

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу Russian

Автор

Зарина Булатова

												

Руханият – жалпы адамзаттық мәдениеттің маңызды салаларының бірі. ХХ ғасыр философиясында «руханилық адамның қазіргі шындығынан асып түсу қабілеті ретінде пайда болады», яғни жеке адам жанымен түсініксіз, жұмбақ байланысты жоғары трансценденталды қағидаттардың бар екендігіне сенім ретінде. «Руханият» ұғымы адам өмірінің барлық аспектілерін қамтитын көп қырлы философиялық білім саласы болып табылады. Белгіленген тұжырымдаманың толық тереңдігін ескере отырып, осы зерттеу аясында діни қағидатпен, шіркеу саласымен шектелген. Бұл мақалада мен Сергей Тенеевтің жұмысын оның замандасы Павел Григорьевич Чесноковтың призмасы арқылы зерттеймін. Композиторлардың хор жазуының ерекшеліктері, гармоникалық тілі, стиль ерекшеліктері. Композиторлар замандастар болды, бірақ бұл олардың шығармашылық мұраларына әсер етпеді. Сергей Танеевтің «Иоанн Дамаскин» кантаты әлемдік музыкалық мұраның қазынасы болып саналады. 28 жасында композитор өз өмірін оннан астам рет өткізгендей шығарма жазды. Бахтың ізбасарлары осы кантатаның барлық бастамаларын үйлесімді түрде орындады. Олардың руханилығы ғана емес, сонымен бірге бүкіл христиан дінінің руханилығы үйлесімді тілдің күрделілігімен және сонымен бірге қол жетімділігімен үйлеседі. Танеев әлемдік музыканың феномені болды деп сеніммен айтуға болады, және ол жасаған шығарма бұдан былай болмайды.

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2020-03-30

Мақала беті

50-57

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Руханият – жалпы адамзаттық мәдениеттің маңызды салаларының бірі. ХХ ғасыр философиясында «руханилық адамның қазіргі шындығынан асып түсу қабілеті ретінде пайда болады», яғни жеке адам жанымен түсініксіз, жұмбақ байланысты жоғары трансценденталды қағидаттардың бар екендігіне сенім ретінде. «Руханият» ұғымы адам өмірінің барлық аспектілерін қамтитын көп қырлы философиялық білім саласы болып табылады. Белгіленген тұжырымдаманың толық тереңдігін ескере отырып, осы зерттеу аясында діни қағидатпен, шіркеу саласымен шектелген. Бұл мақалада мен Сергей Тенеевтің жұмысын оның замандасы Павел Григорьевич Чесноковтың призмасы арқылы зерттеймін. Композиторлардың хор жазуының ерекшеліктері, гармоникалық тілі, стиль ерекшеліктері. Композиторлар замандастар болды, бірақ бұл олардың шығармашылық мұраларына әсер етпеді. Сергей Танеевтің «Иоанн Дамаскин» кантаты әлемдік музыкалық мұраның қазынасы болып саналады. 28 жасында композитор өз өмірін оннан астам рет өткізгендей шығарма жазды. Бахтың ізбасарлары осы кантатаның барлық бастамаларын үйлесімді түрде орындады. Олардың руханилығы ғана емес, сонымен бірге бүкіл христиан дінінің руханилығы үйлесімді тілдің күрделілігімен және сонымен бірге қол жетімділігімен үйлеседі. Танеев әлемдік музыканың феномені болды деп сеніммен айтуға болады, және ол жасаған шығарма бұдан былай болмайды.

Тірек сөздер

Танеев
руханият
гармония
хорлар
кантаталар
хор жазу

Дереккөздер тізімі және References

Асафьев Б.В. Русская музыка 19 и начала 20 века. - Л.: Музыка, 1968. - 119 с.

Айхенвальд Ю.И. Силуэты русских писателей. - М.: Республика, 1994.-71-72 с.

Бавина С.П., Семибратова И.В. Судьбы поэтов Серебряного века. (Библиографическиеочерки). - М.: Книжная палата, 1993.- 56 с.

Бальмонт К.Д. Стозвучные песни: Сочинения (избранные стихи и - проза). Ярославль: Верх.-Волж. кн. изд-во, 1990. – 72 с.

Баннова Н.Г. «Интонация как источник развития художественного образа в хоре И.Танеева"Восход солнца"» // Вопросы исполнительской подготовки учителя музыки. Межвузовскийсборник научных трудов. - Владимир: Влад. пед.институт, 1992. – 124 с.

Бернандт Г.Б. И.Танеев: Монография. - 2-е изд. - М.: Музыка, 1983. – 203 с.

Ровенко А.И. «Танеевские принципы современной теории контрапунта и имитаций» - Одесса –1988. – 31 с.

Сабанеев Л. Л. Воспоминания о Танееве. - М.: Классика-ХХ1, 2003. - 5 с.

Савенко С.И. Сергей Иванович Танеев.- М.: Музыка, 1984. – 48-49 с.

Корабельникова Л. Творчество С. И. Танеева: Историко-стилистическое исследование. - М.:Музыка, 1986. – 278 с.

Корабельникова Л. С.И. Танеев в московской консерватории. Из истории русскогомузыкального образования. – М.: Музыка, 1974. – 96 с.

Мусин И. «Техника дирижирования» - Л.: Музыка, 1967. – 142 с.

Ольхов К. Хоры a cappella С. Танеева/Хоровое искусство — вып. 2. – Л.: Музыка, 197. – 29 с.

Егоров А. «Теория и практика работы с хором» - Л., 1961. – 16 с.

Живов В. «Теория хорового исполнительства» - М., 1998. – 49 с.

Рахманинов С. Литературное наследие. Том I. - М., 1978. - 68 с.

Asaf'ev B.V. Russkaya muzyka 19 i nachala 20 veka. - L.: Muzyka, 1968. - 119 p.

Ajhenval'd Yu.I. Siluety russkih pisatelej. - M.: Respublika, 1994.-71-72 p.

Bavina S.P., Semibratova I.V. Sud'by poetov Serebryanogo veka. (Bibliograficheskie ocherki). - M.:Knizhnaya palata, 1993.- 56 p.

Bal'mont K.D. Stozvuchnye pesni: Sochineniya (izbrannye stihi i - proza). Yaroslavl': Verh.- Volzh.kn. izd-vo, 1990. – 72 p.

Bannova N.G. «Intonaciya kak istochnik razvitiya hudozhestvennogo obraza v hore I.Taneeva"Voskhod solnca"» // Voprosy ispolnitel'skoj podgotovki uchitelya muzyki. Mezhvuzovskij sborniknauchnyh trudov. - Vladimir: Vlad. ped.institut, 1992. – 124 p.

Bernandt G.B. I.Taneev: Monografiya. - 2-e izd. - M.: Muzyka, 1983. – 203 p.

Rovenko A.I. «Taneevskie principy sovremennoj teorii kontrapunta i imitacij» - Odessa – 1988. – 31p.

Sabaneev L. L. Vospominaniya o Taneeve. - M.: Klassika-HH1, 2003. - 5 p.

Savenko S.I. Sergej Ivanovich Taneev.- M.: Muzyka, 1984. – 48-49 p.

Korabel'nikova L. Tvorchestvo S. I. Taneeva: Istoriko-stilisticheskoe issledovanie. - M.: Muzyka,1986. – 278 p.

Korabel'nikova L. S.I. Taneev v moskovskoj konservatorii. Iz istorii russkogo muzykal'nogoobrazovaniya. – M.: Muzyka, 1974. – 96 p.

Musin I. «Tekhnika dirizhirovaniya» - L.: Muzyka, 1967. – 142 p.

Ol'hov K. Hory a cappella S. Taneeva/Horovoe iskusstvo — vyp. 2. – L.: Muzyka, 197. – 29 p.

Egorov A. «Teoriya i praktika raboty s horom» - L., 1961. – 16 p.

Zhivov V. «Teoriya horovogo ispolnitel'stva» - M., 1998. – 49 p.

Rahmaninov S. Literaturnoe nasledie. Tom I. - M., 1978. - 68 p.