Қазіргі Өзбек увертюрасы: Негізгі тенденциялар

Көріністер: 29

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу Russian

Автор

Римма Радман

												

Музыка өнері бөлімінің PhD докторанты

Өзбекстан Республикасы Ғылым Академиясының өнертану институты

Өзбекстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2020-09-30

Мақала беті

5-9

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Мақалада Өзбекстандағы Увертюра жанрының қазіргі жағдайы қарастырылады. Өзбекстанның танымал және жас композиторларының шығармаларына, сондай-ақ ТМД елдері композиторларының шығармаларына сүйене отырып, автор Увертюра жанрының негізгі заманауи даму тенденцияларын қадағалайды. Өзбекстандағы Увертюра дамуының заманауи ерекшеліктері келесі негізгі тенденциялардан көрінеді: үлкен «Мерекелік» увертюралардың сабақтастығы – ХХ ғасырдың шығармаларынан туындайтын принцип («Ферғана мерекесі» (1940) Р.Глиэр, «Мерекелік увертюра» (1964) М. Ашрафи, «Мерекелік увертюра» (1985) М. Таджиев және т. б.); олардың функционалды ұқсас, бірақ лаконикалық оркестрлік және фанфарлық пьесаларға айналуы; бастапқыда қалыптасқан тіректерді едәуір күшейтуде өзбек дәстүрлі музыкасының әртүрлі қабаттары. Тіл мен форманың қарапайымдылығымен, стилистика мен бейненің түсінігімен үйлескен ұлттық бірегейлік қазіргі увертюраны Өзбекстандағы көрнекті және белсенді дамып келе жатқан жанрлардың біріне айналдырады.

Тірек сөздер

мәдениет
музыкалық өнер
Увертюра жанры
збекстанның композиторлық шығармашылығы
оркестрлік жанрлар

Дереккөздер тізімі және References

Александров В. Памяти Мариса Янсонса. Последнее интервью Маэстро. [Электронный ресурс] / Александров В. // Музыкальная жизнь. – 2019. – 1.12. – URL : http://muzlifemagazine.ru/maris-yansons-koncerty-zalcburgskog/ (дата обращения 10.12.2019) 2. Ходнев С. Из чего состоит опера: увертюра. [Электронный ресурс] / Ходнев С. // Журнал «Коммерсантъ Weekend». – 2018. – №5 (от 21.02.2018). – URL: https://www.kommersant.ru/doc/3571469 (дата обращения 15.02.2020)

Дулат-Алеев В.Р. Текст национальной культуры: новоевропейская традиция в татарской музыке. — Казань: Казанская госконсерватория, 1999. – 244 с.

Закирова В.М. Концертные жанры в творчестве композиторов Узбекистана. Дисс. … доктора философии (PhD) по искусствоведению. Т., 2018. – 146 с.

Aleksandrov V. Pamâti Marisa Ânsonsa. Poslednee interv’û Maèstro. [Èlektronnyj resurs] / Aleksandrov V. // Muzykal’naâ žizn’. – 2019. – 1.12. – URL : http://muzlifemagazine.ru/maris-yansons-koncerty-zalcburgskog/ (data obraŝeniâ 10.12.2019)

Hodnev S. Iz čego sostoit opera: uvertûra. [Èlektronnyj resurs] / Hodnev S. // Žurnal «Kommersantʺ Weekend». – 2018. – №5 (ot 21.02.2018). – URL: https://www.kommersant.ru/doc/3571469 (data obraŝeniâ 15.02.2020)

Dulat-Aleev V.R. Tekst nacional’noj kul’tury: novoevropejskaâ tradiciâ v tatarskoj muzyke. — Kazan’: Kazanskaâ goskonservatoriâ, 1999. – 244 p.

Zakirova V.M. Koncertnye žanry v tvorčestve kompozitorov Uzbekistana. Diss. … doktora filosofii (PhD) po iskusstvovedeniû. T., 2018. – 146 p.