Қазақстан композиторларының фортепиано шығармаларындағы Абай мотивтері

Көріністер: 56

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу

Автор

Арита Байсақалова

												

Қазақстан Республикасының еңбек сіңірген қайраткері, арнайы фортепиано кафедрасының профессоры

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2024-02-13

Мақала беті

21-27

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Ұсынылып отырған жұмыста Е.Рахмадиевтің фортепианолық шығармасына арналған «Абай үні» және «Мерекелік күйлер», М.Қойшыбаевтың «Абайды еске алу» поэма-соната бұл шығармалардың интерпретациясының көркемдік-стильдік ерекшеліктері қарастырылады. даму талдауы берілген. Фортепиано текстурасы орындаушылық техниканың, қазақ халық аспаптары дыбысының табиғаты мен тембрінің берілуіне ғана емес, негізінен этностың дәстүрлі музыкалық мәдениетінің қайталанбас бояуын көрсететін бірегейліктің бейнелі мазмұнына бағытталған.

Бұл шығармаларда фортепиано музыкасы үшін романтикалық экспрессивтіліктің органикалық өзара әрекеттесуінің жаңа тенденциясы, жарқын концерт, бейнелер шеңберінің кеңдігі және олардың маңыздылығы анықталды.

Ерекше көңіл Абайдың танымал әнідері «Айттым сәлем, Қаламқас!» және “Көзімнің қарасы”. Мақала авторы шығармалардың драматургиясы, мазмұндылығы мен музыка тілі мәселелерін қозғайды. Талдау авторлық стильдің ерекше сипаттамаларын, өзара әрекеттесу және жаңашылдық аспектісінде қарастырады. Мақала авторы орындаушылық міндеттерге, әр-түрлі мәнерлілік құралдарына, форманың тұтастығына, техникалық қиындықтарға, динамика мен ырғақ мәселелеріне тоқталады.

Тірек сөздер

күй
фактура
полифония
ұлттық бояу
дәстүр
фортепианолық ансамбль
өңдеу
музыкалық ойлау
романтикалық өрнек
стиль

Дереккөздер тізімі және References

Джумакова У. Қазақстан композиторларының шығармашылығы 1920-1980 жж. Тарих, мағына және құндылық мәселелері. – Астана, 2003. – 232 б.

Тоқаев Қ. Абай және Қазақстан 21 ғасырда. – Алматы, 2020.

Акпарова Г. Соната Қазақстан композиторларының камералық-аспаптық шығармашылығында : Монография. – Астана: «NTs STI», 2003. – 219 б.

Досаева А. Қазақ фортепиано музыкасы. – Алма-Ата, 1991.

Рахмадиев Е. Сарқылмас ақыл-ой қажеттілігі // Совет музыкасы. – Мәскеу, 1984. – №3. – с. 12.

Зельцер Л. Қазақстанның фортепиано музыкасы : Мақалалар жинағы. – Алма-Ата, Өнер. – 1987. – 68 б.

Džumakova U. Ķazaķstan kompozitorlarynyṇ šyġarmašylyġy 1920-1980 žž. Tarih, maġyna ža̋ ne ķұndylyķ ma̋ selelerì. – Astana, 2003. – 232 p.

Toķaev Ķ. Abaj ža̋ ne Ķazaķstan 21 ġasyrda. – Almaty, 2020.

Akparova G. Sonata Ķazaķstan kompozitorlarynyṇ kameralyķ-aspaptyķ šyġarmašylyġynda : Monografiâ. – Astana: «NTs STI», 2003. – 219 p.

Dosaeva A. Ķazaķ fortepiano muzykasy. – Alma-Ata, 1991.

Rahmadiev E. Sarķylmas aķyl-oj ķažettìlìgì // Sovet muzykasy. – Ma̋ skeu, 1984. – №3. – p. 12.

Zel’cer L. Ķazaķstannyṇ fortepiano muzykasy : Maķalalar žinaġy. – Alma-Ata, Ôner. – 1987. – 68 p.