Жорж Бизенің «Арлезианкасының» 150 жылдығына

Көріністер: 14

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу Russian

Авторлар

Эльвира Абдрахманова

												

Жауапты автор

Үрмелі және соқпалы аспаптар кафедрасының магистранты

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Тамара Джумалиева

												

ҚР Еңбек сіңірген қайраткері, музыкатану және композиция кафедрасының профессоры

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2022-03-30

Мақала беті

61-68

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Бұл мақалада оркестрлеуге тікелей қатысы бар жəне жеткілікті зерттелмеген, атап айтқанда, 1872 жылы А. Доденің "Арлезианка" драмасы бойынша жазылған көрнекті француз композиторы Ж. Бизенің музыкасындағы ХІХ ғ. екінші жартысында саксофон аспабын қолдану мəселесіне назар аударылады. Композитордың шығармашылығында түрлі тембрлік эксперименттерге, аспаптардың ерекше үйлесіміне назар аударылады. Бұл жаңашыл шығармада композитор, оған дейін болған Ж. Кастерннің («Последний царь Иудеи»), Г. Берлиоздың («Взятие Трои»), Дж. Галевидің («Вечный жид»), Дж. Мейербердің ("Африканка"), К.Сен-Санстың («Свадьба Прометея» кантатасы) шығармаларындағыдай, 1841 жылы А. Сакс жасаған, саксофонды енгізеді. Мақалада шығарманың концепциясына, драматургияның маңызды музыкалық бөлімдеріне жəне басты кейіпкерлердің лейттақырыптарына ерекше назар аударылады жəне аспаптың тембрлік байлығы, кең диапазоны көрсетілген.

Сонымен қатар, «Интермеццоның» музыкалық мазмұнын басқаша түсіндірмесі ұсынылып, бұл шығарманың «Кармен» опералық шедеврінің көрінісін дайындаған Ж. Бизе шығармашылығындағы рөлі жəне еуропалық театралдық жанрдың даму кезеңіндегі жаңа бағыт əкелгені туралы баяндалады.

Тірек сөздер

Жорж Бизе
Арлезианка
опера шығармашылығы
опера

Дереккөздер тізімі және References

Друскин. М. История зарубежной музыки. -- М, 1963. – 398с.

Пузиков А. Портреты французских композиторов. – М, 1981. – 526 с.

Левик Б. В. Предисловие // Бизе Ж. Арлезианка: первая и вторая сюиты из музыки к драме А. Доде для симфонического оркестра: ноты. М.: Музыка, 1964. С. 4–9.

Сорокина Е. А. Особенности оркестрового письма эпохи романтизма (На примере

«Арлезианки» Ж. Бизе) / Том 12. Выпуск 9. – Тамбов, 2019. – С. 182–185.

Берлиоз. Г. Большой трактат о современной инструментовке и оркестровке в двух томах. – М., 1972. - С. 492- 496.

Серов А. В. Избранные труды. М.- Л.: Музгиз, 1950. – 180 с.

Ницше Ф. Казус Вагнера. – [Электронный ресурс].– 13.08. 2017.–Режим доступа: https://studbooks.net/643278/filosofiya/fridrih_nitsshe_kazus_vagnera_

Druskin. M. Istoriâ zarubežnoj muzyki. -- M, 1963. – 398 p.

Puzikov A. Portrety francuzskih kompozitorov. – M, 1981. – 526 p.

Levik B. V. Predislovie // Bize Ž. Arlezianka: pervaâ i vtoraâ sûity iz muzyki k drame A. Dode dlâ simfoničeskogo orkestra: noty. M.: Muzyka, 1964. pp 4–9.

Sorokina E. A. Osobennosti orkestrovogo pis’ma èpohi romantizma (Na primere «Arlezianki» Ž. Bize). – Tambov, 2019. Tom 12. Vypusk 9, pp. 182–185.

Berlioz. G. Bol’šoj traktat o sovremennoj instrumentovke i orkestrovke v dvuh tomah. – M., 1972, pp.

- 496.

Serov A. V. Izbrannye trudy. M.- L.: Muzgiz, 1950, 180 p.

Nicše F. Kazus Vagnera. – [Èlektronnyj resurs].– 13.08. 2017. – URL:

https://studbooks.net/643278/filosofiya/fridrih_nitsshe_kazus_vagnera_