Вокалдық шығармалардағы фортепианолық фактураның ерекшелігі (Ә. Әбдінұров Ш. Құдайбергеновтың өлеңдеріне вокалдық циклі үлгісінде)

Көріністер: 31

Бөлісу:

Мақаланы жүктеп алу Russian

Автор

Аида Азубаева

												

Ансамбл өнер кафедрасының магистранты

Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2022-09-30

Мақала беті

69-79

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Мақалада заманауи отандық автор Ә.Әбдінұровтың, Шәкәрім өлеңдеріне жазған романстары цикліндегі фортепианолық фактураның ерекшелігін сипаттауға әрекет жасалды. Мақала орындаушылық талдауға бағытталған, онда солист пен пианист (концертмейстер) партияларының өзара әрекеттесу ерекшеліктеріне басты назар аударылады. Ұсынылған романстарда драматургияның көркемдік бейнесі мен ерекшеліктері, сондай – ақ композиторлық жазудың стильдік ерекшеліктері аясында -вокалдық жанр, фортепианолық фактура, интонациялық құрылым, тоналдылық, үйлесім , өлшем және басқа да мәнерлілік құралдары қарастырылады. Мақаланың мақсаты-концертмейстерлік шеберлік тұрғысынан фортепиано партиясының ерекшеліктерін ашу. Орындаушылық интерпретация және талдау мәселелері мақсатқа қол жеткізудің негізгі құралы болып табылады.Талдау нысаны 5 миниатюрадан тұратын Ә.Әбдінұров романстарының циклі болды, олардың әрқайсысының өз атауы және әртүрлі фактуралық ұйымдары бар. Жалпы, композитор өзінің романстарында фортепианолық партияны дауысымен ұдайы өзара әрекеттесетін толыққанды көркемдік компонент ретінде немесе керісінше келіспеушілік ретінде пайдаланады.

Тірек сөздер

Әліби Әбдінұров
фактура
вокалдық цикл
вокалдық шығармалар
фортепиано
композиторлық шығармашылық
қазақ музыкасы

Дереккөздер тізімі және References

Кетегенова Н.С. Творческие портреты композиторов Казахстана.Очерки.-Алматы: «Алатау», 2009. — 560 с.

Очерки о композиторах Казахстана. / Сост.Нусупова А.С.- Алматы: «Алматы-Болашак», 2013.- 608 с.

Егинбаева,Т.Ж. Творчество композиторов Казахстана второй половины XX века // Музыкальное искусство: Наука и образование. Сборник научных трудов.-Астана, 2004.- С.3-15.

Мухитова А.К. Фортепианное искусство Казахстана второй половины ХХ века [Текст]:

Виноградов К. О специфике творческих взаимоотношений пианиста-концертмейстера и певца // Музыкальное исполнительство и современность: сб. ст. М.: Музыка, 1988. Вып. 1. С. 176–177.

Ketegenova N.S. Creative portraits of composers of Kazakhstan.Essays.- Almaty: "Alatau", 2009. — 560 p.

Essays on composers of Kazakhstan. /Comp.Nusupova A.S.- Almaty: "Almaty-Bolashak", 2013.- 608 p.

Eginbayeva, T.J. Creativity of composers of Kazakhstan of the second half of the XX century // Musical art: Science and education. Collection of scientific papers.- Astana, 2004.- pp.3-15.

Mukhitova A.K. Piano art of Kazakhstan of the second half of the twentieth century [Text]:

Vinogradov K. About the specifics of the creative relationship between a pianist-concertmaster and a singer // Musical performance and modernity: collection of art. M.: Music, 1988. Issue 1. pp. 176-177.