Орталық Азияның қазіргі заман өнеріндегі өмір салты мен экзистенциясы

Көріністер: 26

Бөлісу:

Барлық шығарылымды PDF-пен жүктеп алыңыз Russian

Авторлар

Юлия Сорокина

Философия докторы (PhD), арт-менеджмент және продюсерлеу кафедрасының доценті

Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы

Қазақстан

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2024-06-25

Мақала беті

120–140

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Мақаланың негізі болған зерттеуді автор көптеген жылдар бойы жүргізіп келеді, өйткені ол Орталық Азияның қазіргі заманғы өнерінің кураторы және зерттеушісі ретінде практикалық қызметке сүйенеді. Зерттеу Орталық Азиядағы қазіргі заман өнеріндегі технологиялар ретінде күнделікті элементтерді пайдалануды талдауға бағытталған, осы аймақтағы көркемдік тәжірибенің эволюциясын түсіну үшін мазмұнды тұжырымдамалық негізді қамтамасыз етеді. Зерттеудің мақсаты – күнделікті ым-ишараның көркемдік құрал ретінде қолданылуының негізгі траекториясын қадағалап, күнделікті өмір мен көркемдік ортадағы болмыстың өзара әсерін талдау. Осы мақсатқа жету үшін мақалада бірнеше кезеңдерді қамтитын әдістеме қолданылады: өлкенің көркем өміріне қатысты әртүрлі дереккөздерден алынған мұрағат деректерін қоса алғанда, ұзақ мерзімді бақылау және материалдар жинақтау жүргізілді; алынған материалдар басқа аймақтар мен елдердегі ұқсас үдерістермен салыстырылды, бұл Орталық Азия өнерінің даму ерекшеліктері мен сипаттамаларын анықтауға мүмкіндік берді; жиналған ақпарат негізінде қолда бар деректермен байланысты даулы аспектілерді қоса алғанда, қорытындылар синтезделді; ақпаратты жинау үшін әртүрлі дереккөздер пайдаланылды, соның ішінде өлкенің көркем өміріне қатысу, көрмелер мен іс-шараларға бару, сондай-ақ онлайн ресурстар мен әлеуметтік желілер пайдаланылды. Зерттеу нәтижелерінің маркерлері ретінде суретшілер Асхат Ахмедьяров (Қазақстан), Сурайо Түйчиева (Тәжікстан), Zamanbap Art ұжымы (Қырғызстан) және Диляра Қайыпова (Өзбекстан) шығармаларының мысалдары келтірілген. Олардың тұрмыстық технологияларды қолданатын шығармашылығы деколониялық бұрылыс дискурсында қарастырылады және тарихтағы посткеңестік өткені бар тәуелсіз мемлекеттердің бірегейлікті іздеудің экзистенциалды негізі ретінде әрекет етеді.

Зерттеу Орталық Азияда да, шетелде де, соның ішінде Getty Research Institute (Лос-Анджелес, АҚШ) стипендиялық бағдарлама барысында жүргізілді. Бұл тәсіл көркемдік тәжірибеге әсер ететін факторлардың контексті мен әртүрлілігін кеңірек қамтуға, сондай-ақ тақырыпты толық түсіну үшін әртүрлі перспективалар мен талдау әдістерін қолдануға мүмкіндік береді.

Кілтті сөздер

өмір салты мен экзистенциясы
мұрағат деректері
Орталық Азияның қазіргі заман өнері
деколониялық бұрылыс
бірегейлік

Список источников (СИ) и References

Список источников

«Aspan Gallery – галерея современного искусства». Aspan Gallery, www.aspangallery.com. Дата доступа 20 апреля 2024.

«Astral Nomads – архивный ресурс о современном искусстве Центральной Азии». Astral Nomads, www.astralnomads.net. Дата доступа 20 апреля 2024.

«Horizon – архивный ресурс Центра современной культуры "Целинный"». Horizon, www.horizon.tselinny.org. Дата доступа 20 апреля 2024.

Шарипова, Диляра, и др. «Актуализация национального фольклора в графике и комиксе Казахстана». Керуен, т. 74, № 1, 2022, с. 253–264. DOI: 10.53871/2078-8134.2022.1-20.

Adjusting the Lens: Indigenous Activism, Colonial Legacies, and Photographic Heritage. Edited by Sigrid Lien and Hilde Wallem Nielssen. Vancouver, Toronto, UBC Press, 2021.

Alban Achinte, Adolfo. Texiendo textos y saberes. Cinco hijos para pensar los estudios culturales, la colonialidad y la interculturalidad. Popayán, Editorial Universidad del Cauca, Colección Estiodios (Inter)culturales, 2006. (In Spanish)

An Indigenous Present. Edited by Jeffrey Gibson and Jenelle Porter. New York, BIG NDN Press and DelMonico Books, 2023.

Beginning in the Middle: Conversations on the Post-Soviet. Saodat Ismailova, Taus Makhacheva, Babi Badalov, Almagul Menlibayeva, Yerbossyn Meldibekov, Alexander Ugay, Gulnara Kasmaliyeva, Muratbek Djumaliyev, Umida Akhmedova, Maria Mkrtycheva, Furqat Palvan-Zade. Edited by Elsbeth Dekker and Robbie Schweiger. Prinsenbeek, the Netherlands, Jap Sam Books, 2022.

Bonito Oliva, Achille. Avanguardia, transavanguardia. Milano, Electa, 1982. (In Italian)

Elliott, David. Art & Trousers: Tradition and Modernity in Contemporary Asian Art. Hong Kong, Artasiapacific Foundation, 2021.

Fluxus Codex. Edited by Jon Hendricks. Detroit, Gilbert and Lila Silverman Fluxus Collection in association with H. N. Abrams, New York, 1988.

Griniuk, Marija. “Performance Pedagogy: Performing Fluxus Pedagogy in a Contemporary Lithuanian Context.” Acta Paedagogica Vilnensia, vol. 44, Sept. 2020, pp. 152–163. DOI: 10.15388/ActPaed.44.11.

Harren, Natilee. Fluxus Forms: Scores, Multiples, and the Eternal Network. Chicago, The University of Chicago Press, 2020.

Kim, Haeju. Interview with curator. Manuscript of research materials. Almaty, 2020.

Kudaibergenova, Diana. “‘My Silk Road to You’: Re-imagining Routes, Roads, and Geography in Contemporary Art of ‘Central Asia’.” Journal of Eurasian Studies, vol. 8, no. 1, 2017, pp. 31–43. DOI: 10.1016/j.euras.2016.11.007.

Miner, Dylan A. T. Creating Aztlán: Chicano Art, Indigenous Sovereignty, and Lowriding across Turtle Island. Tucson, The University of Arizona Press, 2014.

Post-post-Soviet?: Art, Politics & Society in Russia at the Turn of the Decade. Edited by Marta Dziewańska, et al. Translated by Anna Aslanyan. Warsaw: Museum of Modern Art, 2013.

Punt, Michael, et al. “Japan Fluxus by Luciana Galliano (review).” Leonardo, The MIT Press, vol. 53, no. 3, 2020, pp. 337–338.

Re-orientation: Kunst zu Mittelasien. Catalog exhibition: 13. Juli bis 1. September 2002. Weimar, ACC Galerie, 2002. (In German)

The Australian Art Field: Practices, Policies, Institutions. Edited by Tony Bennett, et al. New York, Routledge, Taylor & Francis Group, 2020.

The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds. Edited by Hans Belting, et al. MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2013.

Tlostanova, Madina. What does it Mean to be Post-Soviet?: Decolonial Art from the Ruins of the Soviet Empire. Durham, Duke University Press, 2018.

Yessekeyeva, Emina, and Eric Venbrux. “Shamanism, Globalisation and Religion in the Contemporary Art of Said Atabekov and the Kazakh Art Collective Kyzyl Tractor.” Religions, vol. 12, no. 5, 2021, pp. 300–322. DOI: 10.3390/rel12050300.

References

Adjusting the Lens: Indigenous Activism, Colonial Legacies, and Photographic Heritage. Edited by Sigrid Lien and Hilde Wallem Nielssen. Vancouver, Toronto, UBC Press, 2021.

Alban Achinte, Adolfo. Texiendo textos y saberes. Cinco hijos para pensar los estudios culturales, la colonialidad y la interculturalidad. Popayán, Editorial Universidad del Cauca, Colección Estiodios (Inter)culturales, 2006. (In Spanish)

An Indigenous Present. Edited by Jeffrey Gibson and Jenelle Porter. New York, BIG NDN Press and DelMonico Books, 2023.

“Aspan Gallery – Contemporary Art Gallery.” Aspan Gallery, www.aspangallery.com. Accessed 20 April 2024.

“Astral Nomads – Archival Resource about Contemporary Art of Central Asia.” Astral Nomads, www.astralnomads.net. Accessed 20 April 2024.

Beginning in the Middle: Conversations on the Post-Soviet. Saodat Ismailova, Taus Makhacheva, Babi Badalov, Almagul Menlibayeva, Yerbossyn Meldibekov, Alexander Ugay, Gulnara Kasmaliyeva, Muratbek Djumaliyev, Umida Akhmedova, Maria Mkrtycheva, Furqat Palvan-Zade. Edited by Elsbeth Dekker and Robbie Schweiger. Prinsenbeek, the Netherlands, Jap Sam Books, 2022.

Bonito Oliva, Achille. Avanguardia, transavanguardia. Milano, Electa, 1982. (In Italian)

Elliott, David. Art & Trousers: Tradition and Modernity in Contemporary Asian Art. Hong Kong, Artasiapacific Foundation, 2021.

Fluxus Codex. Edited by Jon Hendricks. Detroit, Gilbert and Lila Silverman Fluxus Collection in association with H. N. Abrams, New York, 1988.

Griniuk, Marija. “Performance Pedagogy: Performing Fluxus Pedagogy in a Contemporary Lithuanian Context.” Acta Paedagogica Vilnensia, vol. 44, Sept. 2020, pp. 152-63. DOI: 10.15388/ActPaed.44.11.

Harren, Natilee. Fluxus Forms: Scores, Multiples, and the Eternal Network. Chicago, The University of Chicago Press, 2020.

“Horizon – Archival Resource of the Center for Contemporary Culture Tselinny.” Horizon, www.horizon.tselinny.org. Accessed 20 April 2024.

Kim, Haeju. Interview with curator. Manuscript of research materials. Almaty, 2020.

Kudaibergenova, Diana. “‘My Silk Road to You’: Re-imagining Routes, Roads, and Geography in Contemporary Art of ‘Central Asia’.” Journal of Eurasian Studies, vol. 8, no. 1, 2017, pp. 31–43. DOI: 10.1016/j.euras.2016.11.007.

Miner, Dylan A. T. Creating Aztlán: Chicano Art, Indigenous Sovereignty, and Lowriding across Turtle Island. Tucson, The University of Arizona Press, 2014.

Post-post-Soviet?: Art, Politics & Society in Russia at the Turn of the Decade. Edited by Marta Dziewańska, et al. Translated by Anna Aslanyan. Warsaw: Museum of Modern Art, 2013.

Punt, Michael, et al. “Japan Fluxus by Luciana Galliano (review).” Leonardo, The MIT Press, vol. 53, no. 3, 2020, pp. 337–338.

Re-orientation: Kunst zu Mittelasien. Catalog exhibition: 13. Juli bis 1. September 2002. Weimar, ACC Galerie, 2002. (In German)

Sharipova, Dilyara, et al. “Aktualizacija nacional'nogo fol'klora v grafike i komikse Kazahstana.” [“Actualization of National Folklore in Graphics and Comics of Kazakhstan.”] Keruen, no. 74 (1), 2022, pp. 253–264. DOI: 10.53871/2078-8134.2022.1-20 (In Russian)

The Australian Art Field: Practices, Policies, Institutions. Edited by Tony Bennett, et al. New York, Routledge, Taylor & Francis Group, 2020.

The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds. Edited by Hans Belting, et al. MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2013.

Tlostanova, Madina. What does it Mean to be Post-Soviet?: Decolonial Art from the Ruins of the Soviet Empire. Durham, Duke University Press, 2018.

Yessekeyeva, Emina, and Eric Venbrux. “Shamanism, Globalisation and Religion in the Contemporary Art of Said Atabekov and the Kazakh Art Collective Kyzyl Tractor.” Religions, vol. 12, no. 5, 2021, pp. 300–322. DOI: 10.3390/rel12050300.