Солтүстік Калифорниядағы ирандық американдықтардың сантурда ойнау тәжірибесі

Көріністер: 30

Бөлісу:

Барлық шығарылымды PDF-пен жүктеп алыңыз English

Авторлар

Рузбех Нафиси

Өнер магистрі, этномузыкатану және музыкалық акустика факультетінің докторанты

Вена музыка және орындаушылық өнер университеті

Австрия

https://orcid.org/0009-0000-0860-8924

Мақала туралы ақпарат

Мақаланың жарияланған күні

2024-06-25

Мақала беті

17–39

Бөлім

Өнер және гуманитарлық ғылымдар

Лицензия

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

Аңдатпа

Солтүстік Калифорнияда сантур ирандық музыкалық аспабында ойнайтын ирандық американдықтар тұрады. Бұл мақала осы қауымдастыққа арналған және келесі екі сұрақты қарастырады:

  • Солтүстік Калифорниядағы ирандық американдықтар ойыншыларының ирандық сантурлар және оның дыбысы туралы эстетикалық түсініктері қандай?
  • Солтүстік Калифорниядағы ирандық сантурлардың әлеуметтік қолданысы қандай?

Бұл жұмыстың негізі бірлескен зерттеулер болды. Зерттеу серіктестері қарқынды сұхбаттарға қатысып, әртүрлі музыкалық үлгілер бойынша өз пікірлерімен бөлісті. Әдеби зерттеулер де жүргізілді, бұл қажетті тарихи-әлеуметтік дереккөздерді нақтылауға мүмкіндік берді. Мені осы зерттеуге сантурға деген ерекше қызығушылығым итермеледі. Зерттеу қырларының бірі этномузыкатанудағы диаспора дискурсына ерекше назар аудару болды. Ирандағы сантур ойыншылары мен Солтүстік Калифорниядағы сантур ирандық американдықтар ойыншылары арасында тығыз байланыс болғанымен, соңғы топтың өзіндік әлеуметтік болмысы мен мүдделері бар. Олардың репертуары Иранда түсінілетін ирандық музыкамен шектелмейді: тек ирандық халық музыкасы ғана емес, сонымен қатар үнділік американдықтар сияқты көрші этникалық азшылықтардан алынған. Солтүстік Калифорниядағы сантурдың әлеуметтік қолданылуына қатысты бұл зерттеу екі негізгі тенденцияға бағытталған: саяси мотивтер және көрші мәдениеттермен диалог орнатуға қызығушылық. Екі жағдайда да радифпен шабыттандырылған импровизацияның рөлі айқын. Солтүстік Калифорнияда сантурды қоғамның әртүрлі топтары пайдаланады. Кейде бұл тәжірибе ирандық-американдық қауымдастықтың шеңберінен шығып кетеді. Бұл зерттеу өз елінен тыс жерлерде сантурдың нақты тәжірибесіне бағытталғандықтан, оның нәтижелері тек этномузыкатану ғана емес, диаспоратану, музыка тарихына және музыкалық орындаушылық пен импровизация сияқты шығармашылық салаларға да үлес қосуы мүмкін.

Кілтті сөздер

сантур
ирандық американдықтар
Солтүстік Калифорния
этномузыкатанудағы диаспора дискурсы
импровизация
радиф

Список источников (СИ) и References

“A Northern Californian Collaboration of Iranian and Indian Santurs: Tarun Bhattacharya and Roozbeh Nafisi, 2007.” YouTube, uploaded by twothousandand8, youtu.be/_auNmMntgZ4. Accessed 25 April 2024.

“A North-Californian Youth Collaboration of Santur and Tonbak: Keihani, Armin and Azeen Keihani, 2008.” YouTube, uploaded by twothousandand8, youtu.be/ppR1JiZo5lM. Accessed 25 April 2024.

“A North-Californian Contemporary Composition with Santur: Roozbeh Nafisi, 2005.” YouTube, uploaded by twothousandand8, youtu.be/rtfb8MqXoU0. Accessed 25 April 2024.

“A Rare Video: Ostad Reza Varzandeh’s Santur Playing with Amir Nasser Eftetah on Tonbak and Hasan Nahid on Ney at a Concert of Ahdieh’s.” YouTube, Iranian National TV, 1970’s. Undated. Uploaded 2014, youtu.be/biUzLRKLWe8. Accessed 25 April 2024.

‘Anonymous’. Skype interview by Author (Vienna–Rancho Cordova). 06 September 2020. Private Archive.

Bashash, Saeid. Skype interview by Author (Vienna–San Jose). 19 August 2020. Private Archive.

Basmenji, Kaveh. Tehran Blues: Youth Culture in Iran. London, Saqi Books, 2013.

Farhat, Hormoz. The Dastgah Concept in Persian Music. Cambridge, Cambridge University Press, 2004.

Foltz, Richard. Iran in World History. Oxford, Oxford University Press, 2016.

“Improvisation and Talk: Pesheng Kamkar, 2018.” YouTube, uploaded by Santur Center, youtu.be/vboL8y_nm4Y. Accessed 25 April 2024.

Khiabani, Gholam. “The Iranian Press, State, and Civil Society.” Media, Culture and Society in Iran: Living with Globalization and the Islamic State, edited by Mehdi Semati. London & NY: Routledge, pp. 17–36.

Khomeini, Ruhollah. “Sahifa Imam.” [“Divine and Political Will.”] Complete Works of Khomeini’s. Tehran, Institute for the Compilation and Publication of Imam Khomeini’s Works, 2010. (In Farsi)

Larsen, Reif. “Diasporas.” Virginia Quarterly Review, vol. 90, no. 1, 2014, pp. 26–27, www.muse.jhu.edu/article/543229. Accessed 24 April 2024.

Minooei, Faraz. Skype Interview by Author (Vienna–San Jose). 13 June 2020. Private Archive.

Movahed, Maryam, and Gholam Hossein Mohammadi Zadeh. “A Survey about Cultural Relation Joints between Iran and Austria to Design House of Culture.” International Journal of Architecture, Arts and Applications, vol. 3, no. 3, 2017, pp. 31–37. DOI: 10.11648/j.ijaaa.20170303.11.

Payvar, Faramarz. Radife dowreye ebtedayeeye santoor [Elementary Courses of Santur]. Mahoor Institute of Culture and Art, 2015. (In Farsi)

Payvar, Faramarz. “Bayat-e Tork.” [“Bayat-e Tork Mode.”] Vocal Performances of Ostad Mahmoud Karimi. CD Jacket, edited by Mahoor. Mahoor Institute of Culture and Art, pp. 1–2. (In Farsi)

Rahimieh, Nasrin. Iranian Culture: Representation and Identity. London & NY: Routledge, 2016.

Raji, Sanaz. “The Iranian Diaspora in the West.” Diasporas: Concepts, Intersections, Identities, edited by Kim Knott & Sean McLoughlin. London, Zed Books, 2010, pp. 193–197. DOI: 10.5040/9781350219595.ch-033.

Saremi, Mansur. “Bayat-e Isfahan.” [“Bayat-e Isfahan Mode.”] A Century of Santur: Contemporary Performance Styles. CD Jacket, edited by Majid Kiani. Mahoor Institute of Culture and Art, pp. 1–2. (In Farsi)

Siamdoust, Nahid. “Neither ‘Islamic’ nor a ‘Republic’: Discourses in Music.” Cultural Revolution in Iran: Contemporary Popular Culture in the Islamic Republic, edited by Annabelle Sreberny & Massoumeh Torfeh. London and New York: I. B. Tauris, pp. 151–187.

Slobin, Mark. “Music in Diaspora: The View from Euro-America.” Diaspora: A Journal of Transnational Studies, vol. 3, no. 3, 1994, pp. 243–251. DOI: 10.1353/dsp.1994.0012.

Solomon, Thomas. “Theorizing Diaspora and Music.” Lidé města, vol. 17, no. 2, 2015, pp. 201–219. DOI: 10.14712/12128112.3399.

Tsubakihara, Atsuko. “Putting ‘Tehrangeles’ on the Map: A Consideration of Space and Place for Migrants.” Bulletin of the Osaka National Museum of Ethnology, vol. 37, no. 3, 2013, pp. 331–357. DOI: 10.15021/00003846.

Whitlock, Gillian. “From Tehran to Tehrangeles: The Generic Fix of Iranian Exilic Memoirs.” ARIEL: A Review of International English Literature, vol. 39, no. 1–2, 2008, pp 7–27.